.

En oväntad fight

Kategori: Allmänt

Jag slåss mot en grabb med kniv, i ett svep så ligger vi båda på marken, kniven har flugit bort och jag känner lättnad.. Jag öppnar ögonen och finner mig själv med halva kroppen liggande på golvet. Jag hasar mig upp, stel i kroppen och med sömniga ögon kollar jag på klockan 3:45..

Jag vänder mig mot sängen och beskådar Jonas som ligger som ett V i sängen. Huvudet och fötterna ligger på rätt plats men rumpan petar åt mitt håll och lämnar ynka tjugo centimeter madrass åt mig. Jag överväger kort att lägga mig innanför honom, "lillasked", tanken försvinner lika snabbt som den kom.

Jag petar lite försiktigt i sidan på honom. Inget händer. Jag tar i lite mer. Han rör sig inte. Jag trycker med båda händerna allt vad jag har i sidan på honom. Han grymtar men ligger still som ett ankare.

Kylskåpet knäpper till och går på. Jonas rullar över mot sin sida som i trans av ljudet. Jag ser min chans, lägger mig snabbt i sängen, spjärnar med benen för att få behålla den lucka jag fått.

Den här kampen fortsätter i drygt en timme till innan vi båda ligger jämt med lika mycket plats i sängen. Jag somnar om..

// Tjacke

Kommentarer

  • Nicolas Ehrling säger:

    :) Låter mysigt. Hade en liknande natt med Grace :)

    2013-02-17 | 10:59:30

Kommentera inlägget här: