Dag 19 - "Pommes, öl & whiskey sour"

Kategori:

Idag har varit resans lataste dag. Fyra mål mat har vi hunnit med. Axel har läst ut sin bok och gråtit floder över att del fem i "Game of Thrones" serien inte finns tillgänglig här på ön. Vi har även bokat in en snorkeltur för morgondagen. I övrigt har vi bara latat oss - blivit brunare och lite fetare ;-)

Framöver ska vi vara så flitiga vi kan med kameran och i nuläget väntar vi spänt på en ny bildspecial.

Kärlek

Dag 18 - "Allt möjligt"

Kategori:

Tar upp där vi lämnade er igår; Vi klättrade över ön, en varm och brant djungeltur senare befann vi oss på en makalöst fin strand med så turkost vatten att vi alla häpnade (kommer säkert lite bilder i bildspecialen).

Boendet å andra sidan var inget att hurra för - en riktigt äcklig, mörk och fuktig bungalow. Då rummet inte var så lockande bestämde vi oss för att promenera till strandens andra ände, där man kunde skymta lite hus långt borta i horisonten.

Efter en tids vandrande slår vi ett öga över axeln och inser att vi gått långt, men stranden framför oss skvallrar om motsatsen, ett svagt minne bubblar till ytan - stranden är 7km lång!

Envisa som vi är fortsatte vi tills vi kom till en by. Byn var liten men det fanns en restaurang så vi avnjöt en måltid. Mitt i nuddlarna går ett sällskap förbi, siste man i gänget har en AK 47 hängande på ryggen, glump! Vi fattade vinken och tog en joggingtur tillbaka till det äckliga, mörka och fuktiga rummet.

Natten kom och i brist på underhållning stjärnskådade vi en stund. Vackert, tänkte vi och drömde oss bort. Verkligheten kom snabbt tillbaka då vi myggbitna återvände till vår trötta bungalow.

Axel skulle precis dra ner sitt myggnät när han upptäckte en hårig, vidrig, jätte till spindel på nätet. Med ficklampan i högsta hugg jagade Axel spindeln tills denne gömde sig under någon skarv eller dylikt. Det föll på Axels lott att sova i "spindelsängen" då han äcklas minst av dessa håriga varelser.

Natten var lång och blev inte kortare av att en hund brutit sig in i bungalown. Ett nattligt äventyr bröt loss för att få ut den vita besten till hund. Gryningen kom och vi tog vårt pick å pack och klättrade tillbaka till "rätt" sida av ön.

Klättringen förgylldes av ett ormbesök - en röd slang på en halvmeter, ringlade sig förbi Axels fötter!

Nu bor vi skitbra (dyrt) och njuter av myggbetten som faller lika tätt som hagel! MVH en dyster skribent och några härliga vikingar - massa kärlek!

Dag 17 - "Robinson Crusoe"

Kategori:

Nu är vi framme på Koh Rong. Det visade sig vara en betydligt mindre ö än vi förväntat oss då det bara finns en handfull guest houses här.

Just nu hänger vi på ett reggaehak för att få i oss lite energi, sedan ska vi nämligen bege oss till andra sidan ön till fots. Vandringen ska ta runt en timme och vara ganska brant. Vi ser fram emot att släcka vår törst efter äventyr.

På andra sidan finns det bungalows att hyra men vi har ingen aning om det finns wi-fi, eller "fi-fi" som de så fint kallar det här. Bli därför inte oroade om bloggen står still några dagar. Förmodligen lever vi ändå.

Några andra begränsningar på ön är att ström endast finns tillgängligt till 22:30 på kvällen då allt går på generatorer här. Fläkt och AC får man med andra ord klara sig utan. Detta vägs dock upp flera gånger om av de fina sandstränderna här som är så vita att man skulle kunna tro att de består av saltkorn.

Dag 16 "Bajs på bussen -igen!"

Kategori:

Idag har vi begett oss söder ut till Kambodjas kust och staden Sihanoukville. Bussresan som skulle ta 4 timmar tog närmare 6 timmar. Det är oklart om den karavanliknande trafiken är anledningen eller om kambodjanerna är tidsoptimister.

Dagens citat kom från en äldre man som löpandes kom emot oss längst bak i bussen och han tryckte fram ett hastigt "Thought I could hold it back, but unfortunately I couldn't" innan han försvann in på busstoaletten.

Dörren öppnades en akademisk kvart senare och aromerna välde ut i gigantiska moln. Snart luktade det ljuvligt i hela bussen och än en gång fick vi uppleva en så kallad "skitig bussresa". Som tur var blev lidandet relativt kortvarigt då vi var framme en halvtimme senare.

Imorgon tar vi färjan ut till ön Koh Rong där vi planerar att tillbringa en vecka. Vi ska under kvällen försöka hitta en ATM och ta ut ordentligt med pengar för ute på ön finns inte denna möjligheten.

Idag har vi även hittat en ny hobby som vi kommer att ägna oss åt ett tag framöver. Som fattiga backpackers är dricksandet ett kritiskt moment. Framöver kommer vi att försöka hitta anledningar till att slippa dricksa och på så sätt spara pengar. Exempelvis lämnade vi inte ett korvöre i dricks på dagens middag då de räknat fel på notan och begärt för mycket betalt. Vi ser fram emot att göra detta till en seriös sport!

Over and out, kärlek från vikingarna

Dag 15 - "Kulturellt berikade"

Kategori:

Vår vistelse i Phnom Pehn blir kort för redan imorrn tar vi bussen söderut till Sihanoukville. Därför kändes det som att en dos kultur fick stå som schema för dagen. Vi besökte "killing fields" som ligger i huvudstadens utkant.

Kortfattat fick vi en insikt i hur folkmordet i Kambodja på slutet av 70-talet gick till och hur det har påverkat landet fram tills idag. En prisvärd upplevelse och för ynka 5$ fick man en audiotour på svenska ;-)

Vi har även hunnit äta tre mål mat idag och vid frukosten fick Axel i sig en klunk lokalt kranvatten av misstag. Panik utbröt och till en början kändes "bullemi-tricket" som den enda utvägen. Axel bestämde sig för att behålla maten och förhoppningsvis vill magen likadant. Det återstår att se.

Vi har även varit på stadens spartanska "zoo" under dagen (stadens trottoarer) och där har vi hittils fått se en död råtta, anka, kameljont? och en levande(!) kackerlacka. Vi väntar spänt på att få en skymt av afrikas "big five", vem vet?Phnom Penh är en väldigt skitig stad med andra ord!

Befolkningens engelskakunskaper är dessutom utomordentligt obefintliga. Ord såsom "eat", "bar" och "beer" är helt främmande. Vi har helt enkelt fått nöja oss med vårt vikingasnack sinsemellan dessa dagar. Därför blev vi extra glada när vi träffade några schysta svenskar igår på baren Top Banana där vi spenderade kvällen.

Vi väntar spänt på att vår egne bzon ska lägga upp en bildspecial 2!

Mycket kärlek, era vikingar!

Stor bildspecial 2.0!

Kategori: Allmänt

Jonas utför det dagliga morgonmeditationen.

Två vikingar på utflykt i Kambodjas träskmarker.

Kambodjanska båtar.

Tvättäkta glassare.

Våran mexikanske vän Pedro som följer med oss på resan.

Jag ger er den svenska, manliga och vikingianska versionen av Lara Croft: Oscar Britse!

Lämnar denna bild okommenterad.

Häftiga tempel.

Jonas på gatan i Kambodja. Alltså inte Bederoff, utan åsnan heter Jonas.

Dag 14 - "Top banana"

Kategori: Allmänt

Efter en lång bussresa sitter vi nu på taket till baren top banan och njuter av Phnom penhs uteliv!
vi hoppas på ett bildspel från vår käre bror bzon, enjoy!

Massa kramar från era vikingar

Dag 13 - "Riktiga backpackers"

Rubriken är missledande

Idag har vi varit på nya äventyr, vi tog en båttur på en flod och badade i en sjö, massa annat coolt hände också.

För någon timme sen sprang vi på tre svenska tjejer som var riktiga backpackers, dom hyrde cyklar när vi blev tuk-tukrånade, dom käkade på gatan när vi satt på restaurang, dom köpte baguette till frukost när vi köpte glass efter maten. Det fick hos att tänka till..

Imorgon åker vi till Phnom Penh.
True story

njut av helgen och på spåret där hemma :)

Dag 12 - "Templen i Angkor"

Kategori:

Idag var en klassisk sightseeing dag då vi besökte templen i Angkor som ligger alldeles bredvid Siem Reap där vi bor. Templen innefattar det allra största och mest kända Angkor Wat, Bayon och Ta Prohm (även kallat Tomb Raider templet). En trevlig heldagsutflykt på det hela och vi låter bilderna som kommer upp senare tala för sig själva.

Vi hittade en väldigt trevlig tuk-tuk förare här i Siem Reap igårkväll som erbjöd sig att skjutsa runt oss en heldag mellan de olika templen. En färgglad prick vi sent kommer att glömma, Dave heter han förresten. Han bidrog till "faith in humanity restored". Ove som vi träffade igår gjorde nämligen att det försvann ur oss hundra gånger om.

Jonas var dessutom shoppingsugen denna kväll och bestämde sig för att slå till på både hatt och glasögon. Hatten kostade till en början 5$ men Jonas lyckades få den för föga 1$.

Solglasögonen var tvättäkta Ray Bans och efter ett ihärdigt prutande och förhandlande betalade han 3 dollar, 20 bhat och 2000 riel för dessa. Tre olika valutor! Det är ju inte klokt!!!

Over and out, massa kärlek!

Dag 11 "Ove i Kambodja"

Kategori:

Idag var dagen då vi tog vårt pick o pack för att lämna elefantön Koh Chang för att bege oss mot Kambodja. Efter en lugn färjetur till fastlandet fick vi ta del av en skön "nära döden" resa med taxi.

Till att börja med for minibussen fram i minst 130 knyck (på raksträckorna uppemot 150), visserligen inte överraskande för att vara Thailand (vi hade dessutom bälte!) men när vår käre chaufför skulle visa upp hur man kör om boskap och andra cirkusfordon hade vi hjärtat i halsgropen både en och två gånger. Omkörning i skarp kurva är inga problem och omkörning innan krön gör man mer än gärna här. Roligast är när man kör om och möter en moped samtidigt så denne tvingas ta en liten tur ute i vägkanten bland växtligheten.

Pricken över i:et var när vår chaufför bestämde sig för att köra om med på tok för liten marginal. Det slutade med en lastbil och två minibussar i bredd och det kändes som att färgen på backspeglarna skulle skrapas av. Vi förstod att detta även var nära mätt med thailändska mått då vår chaufför skrattade hysteriskt men nervöst efteråt. Vi pustar ut och är glada över att denna resa är över.

Vid gränsen till Kambodja blev vi som vi fruktat tvingade till att betala på tok för höga avgifter för våra visum. Det mesta är korrupt men det är trots allt bara ett par hundralappar det handlar om.

Väl över på andra sidan gränsen hann vi inte ta många steg innan en man kom fram till oss för att tvinga på oss en taxi dit vi skulle. Ingen biggie tyckte vi som var vana sedan allt försäljartjafs vi blivit utsatta för tidigare.

Det visade sig vara en ihärdig jävel som följde efter oss i nästan två timmar och gång på gång skulle snacka till sig vår uppmärksamhet. En riktig Ove Sundberg med andra ord.

Till slut fick Ove så han teg när vi valde att leta upp en annan taxi istället...följda av honom hack i häl.

Denna taxiresa till Siem Reap blev betydligt lugnare. Nackdelen med trafiken i kambodja är att bilarna är högerstyrda fastän man har högertrafik i landet (allt blir väldigt fel då). Dessutom älskar kambodjanerna att blända varandra med sina helljuslampor som är påslagna jämt.

Det är ännu oklart om de 126 tutningar vi fick höra under första taxiresan (alla tre räknade) eller 3 timmars tandläkarlampa rätt upp i fejjat (ungefär så det kändes) under den andra resan gjorde oss mest fundersamma.

Imorrn bär det av mot bland annat Ankhor Wat och lite andra roliga tempel här i krokarna.

Tack till vår käre bzon för en skön bildspecial under gårdagen, vi ser fram emot fler sådana!

Kärlek från vikingarna!

Stor bildspecial!

Kategori: Allmänt

Den lilla sötvattenkällan vi hittade mitt ute i djungeln.

Poolside.

Bra tofs.

Lovely view.

Träffade några söta boys från saftigsnorkel.blogg.se.

Britse åt wok med sugrör och Jonas åt wok i kallingar.

På väg från att ha betalat en saftig böter för att ha kört utan hjälm. (Cirka 45 kr)

Vi hinkade i oss drinkar. (Höhö)

Hittade en ödla lika stor som Axels hand. Usch!!

Avicii tillsammans med snorigt fan? Svar: Nej, det är bara Britse och Jonas! Stekigt!

Kudos till oss oss i och med att vi inte köpt några Singha-linnen ännu. Det har varit ytterst nära ett par gånger, bland annat var Jonas helt plötsligt borta en gång när de befann oss inne i centrum. Efter ett par minuters intensivt letande hittade vi honom i färd med att betala för 4 (!) Singha-linnen inuti ett litet klädstånd. Britse upptäckte detta tilltag och tillsammans med Axel rusade han fram emot Jonas och slog undan pengarna ur handen på honom. Axel utbrast ett distinkt "NEJ!" och Jonas kunde inget annat göra en att vandra från butiken med svansen mellan benen, tomhänt och något skamsen över hur nära han var att falla för det så kallade "Singha-trycket".

Än så länge har vi lyckats hålla oss i från dessa linnen, men enligt våra egna beräkningar kommer denna svit endast att hålla i sig i ett par dagar till. Att vi kommer köpa Singha-linnen har vi alla insett. Den stora frågan vi alla gått och grubblat över är nu istället: Vem kommer falla för trycket först?

/Viking

Dag 10 - "Snuvad på Pringles"

Sista dagen Koh Chang.
Idag sa vi farväl till våra mopeder, inga "hard feelings" över det, men i och med det har vi varit strandade på hotellet. Då vädret inte varit strålande tog läslusarna i var och en av oss över, sida efter sida har vi sida vid sida legat och läst. Dagen har dock inte varit helt händelselös, vi lämnade in tvätt (y) och tog oss en tur genom den lokala walmarten. Inne i den gigantiska affären hittade vi till vår stora glädje lite Sverige i form av choklad, KEXCHOKLAD! Efter mycket beslutångest utbrast Oscar " Jag tar pringles, för då vet jag vad man får" en fras han senare kom att få äta upp då pringleschipsen var pyttesmå och tjock xD. Imorgon bär det av mot Kambodja, riktigt var är fortfarande oklart men så är ju också livet som en enkel backpacker!
Massa kärlek, era vikingar

Dag 9 - "White sand"

Kategori: Allmänt

Idag ville vi känna ny sand mellan tårna och tog därför mopparna till white sand beach. Stranden var gigantisk och vi marinerade stenhårt hela dagen. Det behövdes verkligen efter gårdagens utgång som även var resans första. Idag fick vi ta del av rättsväsendets inflytande på Koh Chang då farbror blå hade satt upp en vägspärr där man vinkade in trafikanter som åkte utan hjälm. På vår lott föll två av tre torskar (inte jag ;-). Notan landade på ynka 200 bhat per man och när vi plikttroget betalat hade kön växt sig lång. Ett utomordentligt sätt att mjölka oss turister på pengar. Nu väntar öns godaste hamburgare. Kärlek från era vikingar!

Dag 8 - "Reggae på stranden"

Idag blev det till att säga adjö till grabbarna "saftigsnorkel", vi åt en sista måltid tillsammans och sen vare tack och hej. Förlusten av grabbarna vägdes snabbt upp när Axel sprang på en lumpenpolare som också bestämt sig att ta del av det ljuva livet på koh chang. Efter en kort pratstund bestämdes träff vid senare tillfälle. Vi vikingar sprang igår ihop med en tjur till man från Skåne som tipsade oss om en reggae-dagsfest som vi bestämt att besöka. En moppetur senare och vi låg på en strand med Thailands bob dylan/johnny cash som med halvknackig engelska sjöng lite gamla godingar. Bortsett från livemusiken förgylldes vistelsen av två valpar som brottades och bets, syskonkärlek när den är som bäst! Nu ligger vi utslagna på rummet med Fredrik och filips podcast! Över och ut!

Dag 7 - "Bear Grylls"

Man vs. wild

Idag lurade grabbarna från saftigsnorkel med oss på en tur till ett av öns många vattenfall. Vi tankade därför mopederna fulla och brände iväg till andra sidan ön. På vägen gled vi in på Bosses Bar där saftigasnorklarna åt köttbullar med potatismos och gräddsås, något vi säkert också kommer bli tvugna till när grön curry känns uttjatat.

Efter en timmes moppetur på branta vägar upp och ner kom vi äntligen fram till en liten parkering. Sedan gick vi genom den djungliga vegetationen och efter tio minuters vandrande kändes de "50m to waterfall" som det stod på skylten på parkeringen som väldigt långa 50 meter.

Det visade sig vara värt det då vi kom fram till det lilla sötvattenhålet som gömde sig i djungeln. Ner rann vatten från flera avsatser och vi bestämde oss för att hitta vattnets källa där uppe. Efter cirka 40 meters klättring mellan platåerna hade vi passerat en grotta och diverse vattenansamlingar. Vi såg en mängd spindelnät modell större och hörde hur en jättelik groda kvackade lika högt som en hund skäller. Hur mycket vi än letade hittade vi dock ingen cobra som vi hört ska finnas på Koh Chang.

Nu är vi tillbaka vid hotellpoolen där vi tänker spendera resten av eftermiddagen med böcker och uppvilande. Ikväll tar vi mopparna än en gång till Lonely Beach för att käka middag och spela biljard hela kvällen lång.

Vi har tagit massvis med fina bilder som vi skulle vilja visa för er men tyvärr fungerar det värre än värst att blogga via telefonen. Vi jobbar på en lösning så ni får bevis på att det vi skriver inte är ren och skär lögn ;-)

Tills dess får ni nöja er med uppdateringar i textform som förhoppningsvis är en aning underhållande åtminstone!

Kärlek från era vikingar!

Dag 6 - "Curare levererar"

Kategori: Allmänt

Ännu en dag med blå himmel och strålande sol. Idag lämnade vi Jonas hemma på hotellet då han inte mår så bra, Axel och Oscar tog mopparna ( ja, vi har hyrt mopeder! :D) ner till lonely beach, på vägen stannade vi och gjorde dagens investering; en volleyboll! Väl framme träffade vi Emil och Jacob som jobbar stenhårt på brännan ( luftmadrass och sololjor), medan de stekte på vågorna letade Axel och Oscar reda på ett par modiga tyskar som vi utmanade i en beach volley-match, tyskarna var seriösa, de hade med sig ett nät från Tyskland och efter ha förlorat två världskrig var de trötta på att förlora. Matchen blev inte särskilt utdragen då blackangrabbarna visade prov på rena curareskills och tyskland fick ännu en gång se sig som förlorare , 21-14! Vi ville inte stör salt i deras sår så vi tackade artigt och begav oss iväg mot lunchrestaurangen där vi mötte upp med Emil och Jacob och åt en segersmåltid. Nu sitt vi "hemma" vid poolen och njuter av värmen. Lite smått förbittrade är vi över att det inte längre verkar gå att lägga upp bilder på bloggen, vi ber därför dig, vår kära tekniker Bzon, att logga in och ta bort gamla bilder så ska vi göra ett nytt försök! <3 Massa kärlek från era vikingar!

Dag 5 - "Sola och bada piña colada"

Bra dag på Koh Chang; solen står högt, vattnet är varmt och humöret på topp! Idag var första riktiga sola-och-bada vilket vi alla längtat efter ända sen vi lämnade kalla Sverige. Vi har sprungit in i Emil och Jacob på Lonely Beach här på Koh Chang. De svenska vikingarna skiner upp stranden som snö i jämförelse med grabbarna från "saftigsnorkel.blogg.se". Just nu äter vi ett mål mat i en bungalow på stranden. Stay tuned for more, mycket kärlek!

Dag 4 - "Den skitiga bussresan"

Kategori:

Idag ringde väckarklockan tio i sju. Efter en snabbdusch checkade vi ut från hotellet för att äta innan vi klev på bussen.

Själva bussen såg modern ut från utsidan men när vi klev in i den märkte vi att så var ej fallet. Det var en relativt okej bussresa komfortmässigt med tanke på att det finns lite hål här och var i de thailänska vägarna. Vad vi dessvärre kom att märka snart var att det luktade skit i hela bussen så fort toadörren öppnades, varpå folk bekämpade odören med diverse hårspraysdofter. Bussturen tog oss sydost till kusten och tog cirka 6 timmar.

På den tiden hann vi se en ordentlig trafikolycka med ett antal pickups krockade varav en låg på taket ute i djungeln. Det var kanske inte så konstigt när bilarna svishar förbi bussen i 130 knyck ute i vägrenen med två av däcken ute bland växtligheten. Mopederna tog det betydligt lugnare och nöjde sig med att cruisa strax under hundra iförda en fladdrande skjorta och sandaler. I Thailand lämnar man hjälmen hemma.

Bussen lämnade över oss till en färja som skulle ta oss ut till Koh Chang. Färjan både flöt och hade en mini-bar så vi var nöjda.

Hotellet på Koh Chang där vi kommer att spendera kommande veckan har allt man kunnat önska: pool, nära till havet, mopeduthyrning, "gatkäk", wifi och feta strandgungor som Axel blir först ut att testa imorrn.

Over and out, kärlek från grabbarna

Dag 3 - "En konstigare konversation"

22:03 Khao San Road, BKK

Random försäljare: -Wack wap wap??? (Kvackljud)
*Alla grabbar försöker ignorera den påstridiga försäljaren*
Försäljaren igen: -Hey it's you from yesterday!
*Något förvirrade grabbar tittar på menyn som hen? håller i handen*
"No sorry, we still don't want sexshow"

Dag 3 -"De tre snälla männen"

Kategori: Allmänt

Första natten var klaustrofobiskt värre. Oscar o Jonas delade på en säng typ 120 bred där det dessutom inte gick att sova skavfötters då den enes ansikte då skulle vila under ett spindelbebott AC-agregat. Det blev så småningom ganska mysigt när musiken slutat dunka vid tresnåret och vi hittat en lagom nivå på AC:n. Axel hade det om något lite bättre i rummet intill där han hade hela 6 kvadrat helt för sig själv ;-) Vi begav oss därför från vårt hostel så fort vi vaknat. Letade upp ett som var väldigt mycket trevligare och pröjsade dessutom 100 Bhat mindre. Vi bor nu på 20 kvadrat med ett delat men fräscht badrum. Dagens frukost bestod av american breakfast för samtliga förutom Jonas som valde att käka grön curry, i den hittade han något väldigt starkt och snart hade Jonas blossat upp i resans första tomatoface. Idag bestämde vi oss för att lämna Bangkok fortare än vi först planerat och bokade därför in oss på ett hotell i Koh Chang i en vecka. Bussen går imorgon 08:00. Vi ville därför vara lite kulturella och besöka några av sevärdheterna i Bangkok innan vi beger oss. Vi fick tag på en tuk tuk som körde runt oss mellan dessa i 3-4 timmar och notan landade på ynka 15kr. De tre snälla männen uppenbarade sig för oss före denna resa, under tuk-tuk resan och precis när vi hoppat av. Den första snälle mannen markerade ut Bangkoks mindre kända, men desto finare sevärdheter på kartan åt oss. Det var mestadels tempel och buddhastatyer storlek större (30 meter hög). Dessutom fixade han kompispris åt oss på tuk-tuk resan som övriga annars enkelt lurar av turister 2-300 Bhat på. Den andra snälle mannen träffade vi i ett av templen under vår sightseeing. Han forsatte i den förste mannens fotspår och gjorde oss mer streetsmarta när han ord för ord berättade vilka man ska boka resan ner till i vårt fall Koh Chang med. De icke så streetsmarta bokar sina resor på backpackergatan Khoa San Road "kossans gata", risken finns då att man råkar ut för att "a girlboy give you some free beer and you will sleep for some time while they rob your things". Vi rekommenderades att besöka Thailand Tourist Information som infördes av regeringen för att lura färre svenskar. Vi blev därmed övertygade och bokade vår resa där. Den tredje snälle mannen nekade oss inträde på Grand Palace där kungafamiljen för tillfället var på besök. Istället stoppade han trafiken på en stor väg i båda riktningarna och hjälpte oss över likt moses genom röda havet för att sätta oss på en tuk-tuk ner till den största floden i Bangkok. Denna resa kostade oss under 1kr per person.
Så småningom föll mörkret och Jonas fick syn på en oroväckande gränd i slutet av en gata. Vi skulle precis vända men Jonas insisterade varpå Axel nappade. De båda pojkarna drog efter andan när de såg hur Oscar tog initiativet och rusade in i gränden före dem. De hörde snart ett gällt kvinnoskrik ur gränden då Oscar fått syn på en kackerlacka som rusat ut mot honom i mörkret. (Det mesta i historien om gränden är stormyt och grova överdrifter). Gränden nämns i inlägget eftersom att den ledde oss fram till Bangkoks egna lilla Times Square fyllt av neonskyltar och hysteriska taxibilar. När alla tre fått epilepsianfall av allt blinkande åkte vi tillbaka till vår gata. Där gjorde vi ett riktigt klipp alla tre och köpte oss ett par pösbrallor med fint motiv. Nu inviger vi dessa i hotellobbyn med thailändsk öl.
Over and out, massa kärlek!

Dag 3 - "First night"

Kategori: Allmänt

Första natten avklarad på det lilla guest houset "Marco Polo". Måste erkänna att det var en liten utmaning för samtliga, inga fem stjärnor här inte, men vi lever och är utvilade!
Idag väntar en spännande utflykt till minst två av Bangkoks så kallade "top sights", Grand palace och Wat Pho är spikade i alla fall.

Vi har infört ett nytt pengarsystem för att hålla koll på utgifterna.
Pengarenheter:
En Aeroskit - 7083kr
En dagspenning - en tjugondels Aeroskit (354,15kr)

Over and out och massa kärlek

Dag 1 - "Vi tar det på krita"

Kategori:

-Gud finns inte, så nu är det sagt

Efter mycket om och men sitter vi nu med varsin öl i handen. Med nyköpta biljetter står vi för de största flinen på hela Arlanda. Aeroshit har konkat och kinesen vid incheckningen såg på våra biljetter med avsmak. Det var bara att punga upp för helt nya biljetter tur och retur till Bangkok. Vladimir af Aeroshit consider yourself a dead man.. Nu är det dags att avrunda och laddade med chilinötter och filip och fredriks podcast ska vi nu boarda flyget.

Take off!

Axel i Afrika

-Take off

Jag överlevde.
Dag 1; Landade på en av Tanzanias många svannaner i det lilla Indiana Jones-planet.
Känslan var underbar, utsikten var fantastisk, närheten till naturen var slående.

Dag 2, Axel i Afrika började på riktigt, djuren fanns överallt och ofattbart nära, kändes som man var med i en Jurassic Park-film.

'
Axel och sköldpaddan- Todd

Axel och giraffen- Erik

Axel och zebrorna- Jesus och Judas

Axel och bröderna lejon- Patrik och Björn

Finns en miljon detaljer men besparar er dem!

Ps, somnade innan tolv på nyår! Ds