.

Dag 39 - "Singapore och tvätt"

Kategori:

Skepp&hoj landkrabbor!

Nu har vi flygit från resans nordligaste punkt, Hanoi, till resans sydligaste, Singapore!
Vi kom fram mitt i natten utan en anning om vart vi skulle. Vi liftade med sista bussen till stadskärnan, där vi blev stående som dumma får. Efter mycket kånkande hittade vi till en dorm och slogs genast av hur dyrt det var. Att pröjsa nära 200 pix per skalle för att sova med andra är ju ingen hit.. ( Vi har normalt betalt 35kr huvudet, haft egna rum, dusch, toa, kylskåp och tv!)

Vi vaknade till ett stålande Singapore. Alla sjuka lagar har bidragit till att staden är sjukt frässscchh.
Vi letade blixtsnabbt upp ett nytt hostel, överkommligt dyrt, som nu fungerar som bas för våra äventyr.

Dagen i stort har spenderats till fots (det är billigare så!) och jag tror bestämt vi vandrat någon mil i våra bravader på stan. Sjuka byggnader och feta shoppingcenters är vardagsmat, vilket i sin tur har lett till många bilder.

När alla kalsonger var använda både fram och bak kändes det som om det var dags att lämna in det för tvätt. Till min förvåning så fick jag inte betala en halv förmögenhet som jag ställt in mig på, utan jag fick helt gratis göra det själv..
Kläderna ligger och skumpar i frid och fröjd i torktumlan men misstänker skarpt att det kanske inte står helt rätt till. Högst troligt blir det nog till att skaffa ny garderob :3 (resebudgeten skriker!)


HEEEJ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: