.

Debut

Kategori: Allmänt

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!Blir så jävla lack och less på allt..hoppas buddhismen tar ut sin rätt på taxichauffören i fråga och ser till att han återföds till en ful jävla kackerlacka.

Allt började för drygt en timme sedan.
Det var en helt vanlig kväll och vi skulle hitta en taxi och bege oss till tågstationen, där vi ska ta ett nattåg till vår nästa destination hoi an. Vi sätter oss i taxin och allt känns frid och fröjd till våra lokalsinnen säger oss att vi åker i en enorm omväg runt stan. Vi vet vad resan på knappa 3 km bör kosta oss och blir då rasande när vi efter mycket onödigt taxiåkande kommer fram till stationen från fel håll och med en taxameter som visar det sexdubbla beloppet av det vi borde betalat. Inlåsta i bilen då vi inte vill ge honom summan han begär försöker vi förhandla ner det och efter mycket tjafs och spela dum från hans sida kommer vi överens om 200.000 istället för 300.000 som han ville ha. Jag ger honom hans oförtjänta 200 papp och och tar ut mina väskor ut bakluckan, då han börjar vifta med 110 papp och ska ha 100 till. Då jag vet att jag hade exakt 410 lax på mig försöker jag stressad räkna pengarna som är kvar bland kvitton och tågbiljetter, allt med två väskor på ryggen. Det går som väntat inte snabbt och jag ger honom honom hundra till så länge för att han ska hålla klaff och antar att jag gjort det vanliga misstaget att blanda ihop 10.000 lappen med 100.000 lappen då dessa har samma färger och bara en nolla som skiljer. När jag inser att jag nu gett honom 300.000 och att han lurat mig genom att snabbt byta ut 100lappen mot en 10a rycker jag snabbt tag i den sista hundringen jag gett. Han har dock en oväntat stark nypa och pengen är på väg att gå mitt itu, samtidigt som jag känner frustrationen inom mig som pumpar igång adrenalinet. När jag chockad släpper taget för en sekund ser jag att han slinker in i bilen och drar. FAN! Jag letar snabbt efter något att kasta på bilen men hittar inget mer än en plastmugg och min iPhone..den vill jag inte kasta igen...

Det som irriterar mig mest är inte pengarna för det var ingen stor summa. Det som irriterar mig är tanken på när han kommer hem till sin fru och dom gapskrattar tillsammans åt tanken på hur enkelt han lurade de dumma svenskarna. Och sen ringer han sin polare och skriver en Facebookstatus om hur kul det är att lura skiten av förvirrade turister.

Det som stör mig nästan lika mycket är att mina medresenärer tvingar mig att blogga så att jg inte hinner äta upp maten och nu går tåget.

Ciao

Kommentarer

  • Klas Britse säger:

    *ler
    Det framgår dock inte vem av er tre grabbbar som var den lurade...
    Hur som helst, var glada att det inte var något värre ni förlorade än en summa pengar ni har råd med.
    För mig låter det som en nyttig erfarenhet, det är sånt man får med sig hem från långväga resor.
    Kram!

    2013-02-10 | 20:41:22

Kommentera inlägget här: